Ulrika Aspeflo och Ebba Almsenius tar dig återigen med till skolans komplexa verksamhet och fördjupar din kunskap och ger handfasta förslag och tips kring hur du kan undervisa språk- och kunskapsutvecklande i olika ämnen, lärsammanhang och skolformer. I denna bok kommer du även att få inspiration kring att undervisa elever med selektiv mutism, svenska som andraspråk (SVA) och elever i särskild undervisning. Ett kapitel är särskilt avsatt för att visa på ett förslag på handlingsplan kring att främja skolnärvaro. Boken har ett starkt fokus på språk- och kommunikationsstödjande strategier och det finns, precis som i förra boken, massor av bildstödsmaterial i och som tillägg till boken. Den är riktad till alla som undervisar inom grundskolan eller den anpassade grundskolan, men även till skolledare, specialpedagoger, speciallärare, skollogopeder och övrig personal inom EHT. Ulrika Aspeflo är logoped med 35 års erfarenhet av att arbeta inom området NPF och som specialpedagog/ speciallärare på olika skolor. Ulrika älskar att arbeta direkt med elever, men även att handleda och föreläsa för skolpersonal samt att fokusera på skolövergripande organisationsfrågor. Detta är Ulrikas sjätte bok. Ebba Almsenius är också logoped, med kommunikativ tillgänglighet som fokus. Ebba arbetar på en kommun-övergripande elevhälsoenhet och stöttar arbetslag på skolorna i frågor som rör språk, kommunikation, läs- och skrivutveckling, samt skolnärvaro. Under hösten 2018 medverkade Ebba som expert i UR:s programserie Super-ungar som sändes på SVT. Ebba är själv NPF-förälder.
ArbetstitelI NÄRVARO AV SPRÅK - från språkutvecklande till särskild undervisning
Standardpris449.00
Illustrerad Orginaltitel
Åldersgrupp
BandtypStorpocket
Recensionsutdrag
Läsordning i serie
MediatypBok
AvailableToOrder IsContractProduct Inlaga
Sidor188
Publiceringsdatum2024-09-09 00:00:00
FörfattareUlrika Aspeflo & Ebba Almsenius
erpOwnsPrice Kort BeskrivningUlrika Aspeflo och Ebba Almsenius tar dig återigen med till skolans komplexa verksamhet och fördjupar din kunskap och ger handfasta förslag och tips kring hur du kan undervisa språk- och kunskapsutvecklande i olika ämnen, lärsammanhang och skolformer. I denna bok kommer du även att få inspiration kring att undervisa elever med selektiv mutism, svenska som andraspråk (SVA) och elever i särskild undervisning. Ett kapitel är särskilt avsatt för att visa på ett förslag på handlingsplan kring att främja skolnärvaro. Boken har ett starkt fokus på språk- och kommunikationsstödjande strategier och det finns, precis som i förra boken, massor av bildstödsmaterial i och som tillägg till boken. Den är riktad till alla som undervisar inom grundskolan eller den anpassade grundskolan, men även till skolledare, specialpedagoger, speciallärare, skollogopeder och övrig personal inom EHT.
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct SeriesTitle
BokinfoStatusCode21